pátek 25. prosince 2009

MSH Protos

"Prostě Protos"
Již je to více než rok, co se na trhu objevil tento fenomenální vrtulník. Proč fenomenální? Protože za svoji roční existenci doslova zahltil světový vrtulníkový trh a plní světová diskusní fóra. Čím je tak odlišný, že tolik uchvátil? Jaké jsou jeho klady a zápory? Jak na jeho stavbu atd.? To jsou otázky, které se řeší neustále dokola.
Rád bych vás tedy provedl tímto vrtulníkem od A do Z.

Čím je tak odlišný?

Odlišný je vlastně celou svojí konstrukcí, díky které se radikálně snížila váha celého vrtulníku a to na úžasných cca 1500g, což nemá ve třídě 500 obdoby!
Italští konstruktéři zapojili svůj důvtip a moderní technologie a udělali následovné. Vzali kvalitní plast, který vyplnili 30% uhlíkem a poskládali jednotlivé díly rámu tak, aby se navzájem podporovaly a tvořily tak jeden velice pevný celek. Až je neuvěřitelné, jak jednoduše se jim to povedlo vymyslet. Do tohoto velice lehkého a pevného rámu vsadili ještě jednodušší hnací systém, který je tvořen jedním řemenem jdoucím od motoru až po vrtulku. Opravdu jednoduché a elegantní řešení.
Stále se za pomoci kompozitů a jiných materiálů honíme za gramy a najednou zde máme „plastový" vrtulník s váhou o stovky gramů lehčí! Ano, dělá se Protos také v karbonu, ale váhu již tolik nesnížíte a pevnost také kdovíjak nevylepšíte. Prostě Protos je konstrukčním skvostem tak jak je.

Jaké jsou jeho klady a zápory?

Začneme klady.
Hlavním kladem je jeho váha a to jak jsem říkal, neuvěřitelných cca 1500g! Další výhodou je dostupnost náhradních dílů a jejich cena. Ono když si to tak vezmete, tak Protos nemá zase tolik dílů, které můžete rozmlátit a tak toho tolik ani kupovat nebudete. Třetí výhodou v pořadí je tichost celého vrtulníku. Jediné co je slyšet je šum magnetů motoru a aerodynamika rotorů, zvláště pak v případě motoru MVVS. Díky tomu poznáte Protose, aniž byste jej museli vidět. Je to prostě koncert pro uši a koneckonců i pro oči. 
Nyní trochu nevýhod.
První nevýhodou by se mohlo zdát brzdění rotoru řemenem při autorotaci. Tohle ale není až tak úplně pravda. Na zemi se sice rotor zastavuje o poznání rychleji než u „normálních" vrtulníků, ale nahoře nesmíme zapomínat také na další fakt, a to je zatížení plochy rotoru. Vzhledem k nízké váze Protose je toto zatížení menší a tak je i rotor méně brzděn. Ve výsledku to znamená, že autorotuje jen o něco málo hůře. Jsou zde ale i názory, že autorotuje lépe, ale musí se to prý umět :)
Chtěl bych tady napsat ještě alespoň jednu nevýhodu, ale prostě mě nic nenapadá.

Jak na stavbu
Vrtulník je v krabici rozdělen do několika přehledných pytlíčků a pytlíků, a pokud budete postupovat přesně podle návodu, tak nemůžete udělat chybu. Při zajištění alespoň částečné gramotnosti stavitele dovede tento vrtulník postavit i vrtulnikářský začátečník.
I když díly krásně sedí a vše lícuje jak má, tak bych zde pro vás měl pár užitečných rad a poznatků, které zajisté využijete.

1. rada
Dejte si pozor na vedení řemenu. Nesmíte jej přetočit a jinak zamotat. Provlečte řemen kolem nasazené hlavní hřídele a protáhněte jej skrz ocasní trubku. Nyní máte zuby řemenu směrem dovnitř a zkontrolujte, že řemen není nikde přetočen. Nyní se podívejte na vrtulník zezadu a řemen otočte o 90° proti směru hodinových ručiček. Toto je jediné přetočení řemenu a jeho směr je velice důležitý! Pokud se podíváte na vrtulník z boku, ze strany vrtulky, tak se vrtulka bude otáčet proti směru hodinových ručiček.

2. rada
Druhou záludností je slícování třech ložisek vedoucí hlavní hřídel rotoru tak, aby hřídel hladce proplouvala všemi třemi ložisky bez drhnutí. Čím lépe se vám to povede, tím větší bude účinnost celého systému, budete mít méně vibrací a hlavně ložiska budou rovnoměrně namáhána. Existuje jeden fígl jak na to, který se nikde bohužel nedočtete.

1.       připravte si horní a dolní část domku serv cykliky (MSH51082) a serva cykliky
2.       nyní zezadu lehce našroubujte dvě serva cykliky. Dejte si pozor na orientaci horní a dolní části domku serv. Tyto části musí být natočeny k sobě takovou tou podélnou ploutví. Pro jistotu se podívejte do manuálu.
3.       nasaďte na hřídel domek vrtulky s velice jemně našroubovanými servy zezadu
4.       lehce našroubujte třetí výškovkové servo na domek vrtulky. Jen lehce, rozhodně neutahujte!
5.       postupně utahujte dvě zadní serva. Postupně přitahujte jednotlivé šrouby ve směru hodinových ručiček. Nedotahujte šrouby najednou ale postupně přitahujte. Uděláte takto asi 3 až 4 kolečka po všech šroubech než budou šrouby utaženy.
6.       odšroubujte boční výškovkové servo
7.       vyndejte hřídel z domku serv
8.       vsaďte domek serv do rámu vrtulníku.
9.       přišroubujte horní díl domku všemi 6 šrouby. Nemusí to být úplně pevně, ale nebojte se trochu přitáhnout. Antirotační destičku namontujete později a to držáky kabinky, což je drobná změna oproti manuálu.
10.    našroubujte boční výškovkové servo, ale ještě nedotahujte
11.    vsaďte hřídel do horních dvou ložisek
12.    nyní mírně tlačte na přední stranu dolního patra domku serv a to tlakem dolů
13.    v určité chvíli vám hřídel propadne i tím třetím ložiskem dole
14.    stále tlačte mírně dolu přední část dolního patra a zkuste popojíždět hřídelí mezi všemi ložisky.
15.    ve chvíli kdy bude hřídel hladce projíždět všemi třemi ložisky, tak dotáhněte všechny prostřední šrouby jak to jen jde.
16.    postupně dotahujte všechny zbývající šrouby domku serv
17.    nezapomeňte potom všechny šrouby zajistit loctitem

Popis dílů:
horní a dolní patro domku serv     MSH51082
antirotační destička                     MSH51042
držáky kabinky                           MSH51055

Tímto postupem velice rychle a jednoduše zarovnáte všechna ložiska a hřídel vám bude jemně projíždět. Celý fígl je v tom, že dvě zadní serva musí být rovnoměrně přišroubována k hornímu a dolnímu patru domku serv. Zajistíte to přišroubováním mimo rám vrtulníku a hlavně postupným dotahováním v několika kolech.
3. rada
Vkládejte motorové lože i s namontovaným motorem do rámu, ale bez nasazeného pastorku. Proč? Protože pastorek je velký a bude se vám v tom malém prostoru špatně manipulovat. Výrobce na to myslel, a když budete posléze nasazovat pastorek na hřídel motoru už v rámu, tak je v boku rámu udělaná drážka pro šroubovák pro dotažení pastorku ve správné výšce. Je to drobnost, ale příjemná.
4. rada
Jak má být správně natažen řemen?
Na toto téma jsem viděl asi milion diskuzí. Pořád se ale všichni dopracovávají k jedné pravdě „čím více, tím lépe". Není nic horšího, než když vám řemen sjede a vy kvůli tomu spadnete. Napněte tedy motor pokud možno co nejvíce. Více než je potřeba se vám to stejně nepovede, takže se nebojte pořádně přitáhnout. Aby všechno bylo jak má, tak je potřeba přitáhnout zadní část řemene stejně jako tu přední. Řemen by neměl táhnout více vzadu či vpředu. Všechny síly by měly být vyrovnány.
Pokud se vám to bude zdát hodně utažené, tak můžete trochu ubrat. POZOR! Ať neuberete příliš, aby vám řemen nesklouzl až budete nahoře. Jak jsem již psal. Na zemi se vám prostě rotor bude a musí zastavovat rychleji než u jiných vrtulníků.
5. rada
Seřízení chodu vrtulky.
Tady musí chodit všechno velice lehce a zároveň bez vůlí. Trocha vůle tam, trocha vůle tady, někde to bude mírně drhnout a ve výsledku se vám nikdy nepovede vrtulku seřídit.
Postupně sestavujte vrtulku a jednotlivé klouby a díly nejdříve vyzkoušejte samostatně a až potom jednotlivé díly skládejte dohromady. Vždy když něco přiděláte, tak zkontrolujte, zda se někde něco nezaseklo. Prostě a jednoduše musíte postupně skládat vrtulku dohromady a neustále kontrolovat. Čím lehčeji a bez vůlí to pojede, tím větší zážitek budete mít z nastavování a také z letu.
Pokud budete stavět tuto část hala bala, tak si můžete být jisti, že vrtulník nikdy neseřídíte. Na letišti to už nedoženete!
6. rada
Antistatický mód
Abyste neměli problémy se statickou elektřinou jako někteří, tak spojte drátkem ocasní trubku s rámem vrtulníku. Stačí 4cm drátku a máte klid. Pokud chcete mít úplnou jistotu, tak tento drátek můžete protáhnout až k motorovému loži. To ovšem již není tak nutné.
Jak vidíte, tak toho není mnoho, čím byste se mohli při stavbě trápit. Hlavně nikam při stavbě nespěchejte a vše hezky kontrolujte - jestli nejsou někde velké vůle, či jestli něco nedrhne. Když už přijdete na letiště, tak těžko něco opravíte a věřte mi, že elektronikou to nedoženete. Radši pomaleji a pečlivěji stavte a potom na letišti jen létejte.
Stavba je velice jednoduchá a věřím, že s těmito radami bude i příjemná a zábavná.

Jakou elektroniku?
V sadě se dá koupit vrtulník s regulátorem (ESC) a motorem, takže vám už potom budou chybět jen serva a gyroskop. Je opravdu velice hodně lidí, kteří tento setový motor s regulátorem létají a ono to za ty peníze funguje velice dobře. Motor i regulátor jsou dimenzovány dostatečně a nebudete se potýkat s nedostatkem výkonu i při 3D.
Co když vám ale něco odejde anebo budete chtít mít sestavu bez kompromisů? Na to je jednoduchá rada.

Regulátor:  Kontronik JIVE 60+ LV
Motor:       MVVS 6,5/910
Tato sestava má vysokou účinnost a zároveň obrovský výkon pro všechny. Asi těžko budete hledat něco lepšího. Jaké výhody toto osazení má?

Kontronik JIVE 60+LV
-      nastaveno během 20 sec.
-      regulátor si během nastavení načte vše potřebné a kalibruje vysílačku
-      při běhu si neustále hlídá motor a vše kolem
-      absolutně nic neřešíte a nenastavujete
-      governor drží konstantní otáčky ať se děje co se děje
-      BEC 5A konstantně a 15A špičkově (ukažte jiný takový regulátor)
-      díky tomuto regulátoru neřešíte, že tuhle součástku máte ve vrtulníku

Motor MVVS 6,5/910
-      obrovský výkon i při bláznivém 3D (neutahatelný)
-      velká dynamika motoru (pomáhá governoru)
-      efektivní chlazení (po přistání jsem necítil studenější motor)
-      lahodná hudba motoru od MVVS

Zvláště bod „bezstarostnost" je neskutečně příjemná věc. U elektrických vrtulníků se pořád něco řeší a hlídá a nastavuje. Můžete se podívat na všechna fóra a zjistíte, že se toho již napsalo mraky. Při tomto osazení prostě víte, že vše pracuje jak má a jen létáte.
Kdo měl kdy v minulosti s něčím elektrickým problémy, tak mi dá zajisté zapravdu. Není nad klid a šetřit si nervy na létání. Jo a jen tak mimochodem. Po přistání je MVVS i JIVE krásně vlažný, což samo o sobě vypovídá o účinnosti celého systému.

Otázka jaká serva?
Na cykliku si vyberte servo podle toho, jak a co chcete létat, a hlavně na co seženete náhradní díly. Na stránkách výrobce najdete jednoduchý seznam a zajisté vám také poradí přímo v obchodě. Jaká serva ale koupit pokud chcete to nejlepší? Nabídnu vám tyto varianty:

cyklika:             Futaba BLS153 (nejdražší ale nejlepší varianta)
 JR 3517MG (pěkné, ale drahé)
Savöx SH-1250MG
MKS 9660A plus (vylepšené verze Futaba S9650)

vrtulka:             Futaba BLS251
                       Savöx SH-1290MG

Na vrtulku se nebojte použít servo standardní velikosti. Tolik váhy vám to na ocas nepřidá, ale výkonově bude takové servo jinde než mini.

Jaký gyroskop?
Na trhu je dnes již opravdu velké množství fungujících gyroskopů. Jaký ale gyroskop pokud budeme chtít zase to nejlepší? Pravděpodobně to bude tento:
                 SPARTAN DS760
Co se elektroniky týče, tak každému bude vyhovovat něco jiného a co člověk to názor. Není úplně nutné mít ve vrtulníku vždy jen to nejlepší, protože při pádu vás to bude stát o to více peněz. Jestli ale očekáváte vysoký výkon bez kompromisů a funkci na 100%, tak s těmito navrhovanými komponenty neuděláte chybu a budete svůj vrtulník prostě milovat.
Bezpádlo
Proč se vůbec tímto tématem zabývat? Proč ne, když se s tím roztrhl pytel?
Co si budeme povídat, ale přiznejme si, že v autě máme ABS, nebo ESP a je to příjemná věc, která nám pomáhá si jízdu více užívat a jako bonus je to bezpečnější. To nemluvím o automatické převodovce, která řízení automobilu dostane do úplně jiného rozměru a o tom to je. Stejné, nebo hodně podobné to je s bezpádlovými systémy. Létat to za vás nebude a manévry si tam nenaprogramujete, ale létání se posune zase o krok jinam.
Asi takhle. Sedněte si za Škodovku 120 bez posilovače řízení a elektroniky a říkejte si „já to auto řídím a cítím a připadám si jako borec, Baví mě jak se nadřu"... fajn a teď si sedněte taky za Škodovku, ale Octávii s automatem a ABS, ESP,... a řekněte mi rozdíl! Zpátky za 120 si asi jen tak znovu nesednete, respektive to bude úplně o ničem jiném. Pořád to bude řízení automobilu, ale vlastně to bude tak nějak jiné řízení.
Takhle nějak bych přiblížil řízení vrtulníku s pádly vs. řízení vrtulníku s bezpádlovým systémem. Nechci být rýpal, ale otázka na pokrytce: „proč máte gyro s HL?" - „protože to je příjemné? :)"

Co budete muset udělat, abyste mohli mít bezpádlový systém?

  • upravit současnou pádlovou hlavu (MSH51115 upgrade na bezpádlo)nebo si koupit bezpádlovou hlavu (LaHeli Sniper II FBL)
  • koupit 3osý gyroskop (mozek systému)

      Přestavba vrtulníku je velice jednoduchá a to ať v případě přestavby současné hlavy, nebo instalací nové bezpádlové hlavy. Horší je to s výběrem bezpádlové elektroniky. Na trhu jich je opravdu hodně a jejich výběr není vůbec jednoduchou záležitostí. Dle vlastních zkušeností, informací od jiných vrtulníkářů a z českých a zahraničních fór se vám pokusím nabídnout tyto funkční a vyzkoušené varianty.

      • GyroBot 700, 900
      • AC3-X
      • V-Bar 4.0
      • mini V-Bar

      Toto jsou systémy, které jsou v současné chvíli opravdu hodně odzkoušené a funkční. Každý z těchto systému bude fungovat na 100% a jediný rozdíl je v jejich nastavování a podpoře, kterou vám výrobce nabídne. Ani s jedním systémem nešlápnete vedle a budete nad míru spokojeni! Znovu opakuji NEBUDE TO ZA VÁS LÉTAT stejně jako za vás nebude ABS v autě řídit! Když to nebudete umět, tak nabouráte!
      Já jsem vlastníkem GyroBota 700 a jsem absolutně spokojen.

      Jak se chová bezpádlová mechanika oproti pádlové?

      Pádlová mechanika
      -      na vrtulník působí síly, které pořád musíte ručně vyrovnávat
      -      letíte rovně a vrtulník stoupá
      -      letíte zatáčku a vrtulník někam uhýbá
      -      ...

      Bezpádlo
      -      vrtulník letí tam, kam jej posadíte

      Jen malá rada. Pokud s vrtulníky začínáte a rovnou zvolíte bezpádlo, tak si dejte pozor na pádlové vrtulníky. Je to JINÉ!!!

      Upgrady

      MSH vyrábí pouze tento vrtulník, díky čemuž máme jednu velkou výhodu, kterou je přístup výrobce. Od samotného vydání Protose bylo zaznamenáno pár drobných konstrukčních nedostatků, které výrobce řešil změnou konstrukce daného dílu. Tento přístup je absolutně úžasný a dá se říci, že po více jak jednom roce existence a různých úprav ze strany výrobce se povedlo vyladit vrtulník tak, že jej stačí vybalit z krabice a postavit. Nic víc již nepotřebujete na to, aby byl z Protose plnohodnotný vrtulník i pro to nejšílenější 3D.
      Samozřejmě, že se na trhu jako vždy objevilo několik možných upgradů a tuningů, ať už ze strany výrobce MSH, tak jiných výrobců.
      Nejvíce diskutovanou a upgradovanou částí je domek vrtulky a jeho částí. Tento hon za co nejlepší vrtulkou postupně vyústil až ke kompletnímu ocasu v kovu. Mít všechno v kovu je sice krásná věc, ale nese s sebou jednu záludnost. Při karambolu je potřeba, aby se ty obrovské dynamické síly, které na všechny díly působí, někam vybily. Kam se ale vybijí, když je všechno stejně pevné? Ano, prostě se to navzájem rozšmelcuje. Co ale udělat si takovou pojistku v podobě levného umělohmotného dílu, který schytá vše a jeho nahrazení bude levné a jednoduché? V automobilovém průmyslu se tomu říká „řízená deformace". Nechám na vás samotných, abyste si sami určili co necháte při pádu zlikvidovat :)
      Já vám zde představím některé zajímavé doplňky a něco vám o nich z vlastní zkušenosti povím:

      CNC domek vrtulky

      Osobně jsem měl trochu problémy s originálním domkem, protože mi při napnutí řemene mírně uhýbal do strany. Prostě mi nedržel dostatečně pevně na ocasní trubce a měl tendenci se pohybovat. Z tohoto důvodu jsem jej vyměnil za kovový a je klid.

      CNC převodové kolo vrtulky

      Na začátku měl Protos tohle kolo lepené a tak docházelo k vibracím, přičemž kovové kolo vibrace úplně odstranilo. Dnes je již tento díl odlévaný v celku a tak tyto vibrace v podstatě zmizely. Já si osobně myslím, že je tato část vrtulníku velice namáhána a měla by být z kovu stejně jako je pastorek na motoru, protože to jsou koncové body na kterých visí napnutý řemen. Tento díl doporučuji.

      CNC unašeče vrtulky

      Po pár upgradech od MSH již dnes máme několikátou verzi plastových unášečů plněných uhlíkem, které jsou velice pěkné. Pokud budete chtít používat i jiné vrtulkové listy než jen MSH, tak budete CNC unášeče potřebovat, protože mají rozměr kořene 5mm místo originálních 4mm.

      CNC unašeče rotoru

      Velice pěkně zpracované unášeče, které dle mého soudu nejsou potřebné v případě rotorové hlavy s pádly. Jestli budete upravovat vrtulník na bezpádlový, tak tyto unášeče zajisté doporučuji. Budete potřebovat osadit delší klouby, které v umělé hmotě přeci jenom pruží. Na druhou stranu bych při přestavbě na bezpádlo spíše hledal úplně jinou hlavu, která bude vyrobena už jako bezpádlová. Přeci jenom to bude elegantnější řešení. Na svém Protosovi mám bezpádlovou hlavu od LaHeli ze Snipera II a musím říci, že to je mazec!

      CNC páka vrtulky

      Nemohu se zbavit dojmu, že tato část není dostatečně pevná, a tak jsem ji nahradil kovem. Nejsem si ale úplně jist, jestli je toto výměna nutná.

      CNC držák táhla vrtulky

      Příjemná součástka tlumící vibrace a zajišťující rovnoměrný chod ovládacího táhla.

      CNC napínací kladky

      Plastové jsou dostatečné. Pokud se ovšem rozhodnete pro kovové napínací kladky, tak si dejte pozor na čistotu řemenu. Kovové kladky uvolňují trochu kovu a z řemene se stane malá elektrárna na statickou elektřinu. Tohle rozhodně nechcete a tak čistěte řemen co to jen půjde.

      Karbonová zpevňovací vložka podpěr ocasu

      Jednoduchá a přitom velice účinná věcička, která v podstatě odstranila vibrace na ocasu a zároveň zpevnila podpěry ocasní trubky. Moc se mi tato malinkatá věcička líbí.

      Karbonový rám
      Kvůli tuhosti měnit rozhodně nemusíte. S váhou si také příliš nepolepšíte, i když se najde pár lidí, pro které těch pár gramů dolů znamená hodně. Příjemná je ovšem údržba, protože se lehčeji dostanete do některých míst. Já zůstávám u názoru, že karbonový rám není žádná nutnost. Dnes jsem měl opravdu velmi děsivý pád a umělohmotný rám to přežil. Takže ono to zase tak špatné nebude. Krom toho ten umělohmotný rám stojí pár korun.
      Na druhou stranu ten karbonový rám vypadá opravdu HIGH-TECH !


      Jak vrtulník létá?

      Jako RAKETA! Tohle slovo asi jediné vystihuje Protose. Pokud si jej nastavíte opravdu ostře, tak vás odmění rychlými reakcemi na veškeré vaše povely. Křidélka, výškovka, vrtulka i kolektiv vám budou zobat z ruky a nechají si líbit i ty nejšílenější kombinace. Však si představte, že máte lehkou potvoru s našlapaným motorem a obrovským rozsahem rotorové hlavy. Opravdu šílená kombinace.
      Jak je na tom pro začátečníky? Samozřejmě, že jde Protos nastavit i jako poslušný beránek! Bude rozhodně poslušnější než třída 450, ale musíte být trochu opatrnější při létání ve větru, protože je holt lehký. Chcete-li tank, tak si pořiďte jakýkoli jiný vrtulník třídy 500. Velkou váhu oceníte jen v začátcích a potom budete trpět a přemýšlet jak a kde ubrat. Ovšem asi těžko uberete 1/4 kg! Kupte si rovnou Protose a nebudete litovat. Jestli se vám bude ze začátku zdát příliš divoký, tak jste asi málo času strávili na simulátoru. Bez něho se neobejdou ani ty největší hvězdy a věřte, že ani vy ne.

      Shrnutí

      Protos je mým prvním vrtulníkem této velikosti a tak nemohu nezávisle posuzovat a hodnotit, ale pokud bych měl posbírat všeliké názory, které o tomto vrtulníku kolují, tak mohu napsat toto:

      • levné náhradní díly
      • jednoduše dostupné náhradní díly
      • velká variabilita použití baterek
      • velká variabilita použití pastorků
      • vhodné pro všechny piloty (i brutál 3D)
      • tichý a kultivovaný chod (rajská hudba pro uši)
      • díky váze velice obratný a živý stroj. Pokud ovšem budete chtít.
      • jednoduchý technologický skvost

        Při jenom bych jednu výtku měl a tou je ovládání vrtulky. Když ho utáhnete, tak je tuhý. Když jej povolíte, tak se rameno ovládání viklá. Vrtulka se mi zasekává na fleku, takže to asi nebude tak vášnivé, ale jako technika puntičkáře mě to fakt s#@$, respektive vadí. Zajímavé, že tohle žádné upgrady neřeší, přičemž řešení je velice jednoduché.
        Tady udělat mezeru na podložky, které při dotažení nezablokují ložiska!

        Můj Protos:

        cyklika:                              SAVÖX SH-1250MG
        vrtulka:                             SAVÖX SH-1290MG
        regulátor:                         Kontronik JIVE 60+ LV
        motor:                              MVVS 6,5/910
        listy:                                 RADIX 430mm
                                                MS Composit Champion 430mm

        přijímač:                            Spektrum AR7000
        bezpádlová jednotka:       GyroBot700
        bezpádlová hlava:            LaHeli - SniperII

        upgrady:                         CNC domek vrtulky
                        CNC převodové kolo vrtulky
                        CNC unašeče vrtulky
                        CNC páka vrtulky
                        CNC držák táhla vrtulky
                        Karbonová zpevňovací vložka podpěr ocasu
        Autorem článku je Pavel "Bozzda"

        Žádné komentáře:

        Okomentovat