neděle 21. června 2009

F5F speciál Simba


Když to hvízdá a sviští, je to vždycky fajn. A tak jsem už dlouho počítal, na kolik by vyšlo „naložit“ IONa nebo Optimu a řekněme si na rovinu levné (pokud to má být co k čemu) to není (a ve výsledku má člověk letadlo s křídlem z polystyrénového jádra). Takže, když se jednoho večera na modelbazaru objevil inzerát s hodně „elektrizujícím“ obsahem a cenou, která připomínala zkrat nabitých lipolek, nebylo na co čekat a výsledky jsou následující.

V minosově hangáru se objevila Simba.

Celokompozitový hotliner určený pro kategorii F5F, toho času naložený motorem (pravděpodobně, není na něj vidět) S-Neu 1509/1Y/s vrtulí RFM 16×16 (převodovka S-Neu, podle informace majitele s poměrem 1:7). Ampérky tečou přes regulátor Jeti Master 190A (F3B provedení), elektronky jsou schovány v packu 6S A123.

Něco o Simbě.

Simba je původní výrobek firmy JaSa model a dnes jí můžete sehnat pod názvem Lizard (někteří tvrdí že to není ona, někteří že ano) a sice již od firmy Valentamodel, která JaSu koupila včetně KnowHow a mašin. Lizard má možnost děleného křídla, což možná je a možná není výhoda. Znalci pak občas poukazují na skutečnost, že původní Simby měly lepší dílenské provedení než Lizardi.


Simba

Celokompozitový model kategorie F5F s plnou mechanizací křídla (křidélka i klapky)

Výrobce: JaSa model (Valentamodel - Lizzard)
Rozpětí: 1960mm
Délka 1090 mm
Plocha křídla, 31,5dm2
Plošné zatížení elektro verze udávané výrobcem 50,79 g / dm2 (1600g)
Plošné zatížení mého konkrétního kusu 57,5 g/dm2 (1820g).

Simby jsou většinou uživatelů hodnoceny jako nezáludné stroje, s příjemnými letovými vlastnostmi a v rámci možností také příjemným chováním při lovu termiky (s přihlédnutím k tomu co je stroj zač). Simba umí relativně rychle, ale v zatáčkách sedí i na malé rychlosti a většina pramenů uvádí, že jí lze „hooodně“ zpomalit. S extrémními rychlostmi je to prý problém Simba je pověstná flutterem křidélek (ten se dostavuje až daleko od překročení hranice 200km/h ).


Zálet….
Tak jsem to zaplatil i do rádia „napípal“. (PS: vezmu nějaký přesčasy a T7CP půjde z domu!) a pak mi došly síly – psychické! Naštěstí by po ruce Jirka Šotola, který „lítá za babama, s letadlama nebo třeba s vratama co mají vrtuli“ jemu je to prostě fuk. Tomáš vrhnul (já se schovával pod stolem, nechtíce to vidět) avšak Jirka se za pár vteřinek docela rozvášnil a nemohl si letadlo vynachválit, takže jsem ho chvílemi musel moc moc nutit, aby mi zalétl to, co si kvůli základním testům přeji zaletět. Každopádně Simba létá, a to velmi dobře. Létá rychle, létá pomalu, utrhnout ji a donutit jí aby zazlobila, chce talent.
Zkrátka 2 packy (pack po 2:30 minutách motorového letu přijde o 1300mAh – sláva S-NEU) naprosté extáze a to jsem to ani neřídil – doufám „Houmre“ že jsi to cítil podobně. :-)


A protože jsem FF (osobně jsem jí začal označovat za mojí Femme Fatale) vlastně neřídil, více o létání si přečtete v pokračování. 

Já děkuji všem, co se nechali odpoledne pomučit mými nervy, „Jirko i Tome díky moc. Teď myslím že je na čase sezobnout neurol, rohypnol a jít se připravit na zálet – do peřin :-)

Zdraví Minos.

F5F speciál Simba

Žádné komentáře:

Okomentovat