pátek 3. dubna 2009

Katana - zálet


Konečně jsem se dokázal přinutit k dokončení Katany. Původně rychlá stavba přes vánoční svátky se zvrhla v příručku lenošení. Možná to znáte: Máte hotové letadlo, v němž chybí připáskovat nádrž a dovážit = problém na měsíc :-) Anebo třeba v bytě chybí přimontovat upadlé madlo od šuplíku = problém na půl roku. Z letargie a pracovní neschopnosti mě probralo až krásné jarní počasí těchto dnů. Předletovou přípravu jsem zahájil návštěvou u Milana Holečka, který mi vždy poradí, co mám kde špatně, ale hlavně perfektně seřídí karburátor a motor naladí k mé plné spokojenosti. Milane, díky!
Takže motor šlape, nádrž jsem během pěti minut připáskoval včetně dovážení - bylo potřeba 35g na ocas a šlo se na věc.
Motor ZDZ50RV poskytuje dostatek výkonu pro 6,7 kg těžkou Katanu, takže byla po cca 20 metrech ve vzduchu a plynule stoupala. První let byl krátký a po asi 8 okruzích jsem sedal, křidýlka byla moc jedovatá. Na zemi jsem upravil výchylky, napípal 30% expa na ocas a pak už to bylo příjemné zalétávání. Po dnešních 6 seznamovacích letech mohu říci, že kam Katanu namíříte, tam letí. Nikam nepada, netrhá se, poslouchá. Je to letadlo, na které se těšíte. Má potenciál o jehož využití rozhodujete pouze vy sami svojí dovedností. Díky Kubovi Minosovi za pořízený záznam.

CELÁ STAVBA MODELU JE ZDOKUMENTOVÁNA ZDE: http://tomasrc.cz/p/stavba-modelu-katana-martin-hubeny.html
Katana - zálet



PS: na letišti se mihnul i Jirka Šotola. Zkusil si pilotáž vrtulníku MSH Protos:

Žádné komentáře:

Okomentovat