pátek 12. prosince 2008

Sobota v Hořovicích, Frenzy, L39 a Ocelot


Uplynulou sobotu jsme s Martinem zajeli na letiště u Hořovic. Obrovská asfaltová ranvej, která má na obou prazích dráhy menší obdélníkové plochy o rozměru přibližně 180 x 30m, je prostě luxusní modelářskou plochou ideální například na zálet větších modelů, kde má člověk klid už jen proto, že místa k případnému nouzáku je opravdu dost.

Bohužel nám počasí moc nepřálo, foukalo kolem 6 m/s a ta zima..... První hodinu jsme proseděli v autě, které se povážlivě kymácelo pod nárazy větru. Když už jsme to chtěli otočit, tak se vítr trošku uklidnil a šlo se lítat. Já si přivezl dva Diablotiny od JR, Martin měl v plánu zalétnout nový model od firmy Hangar 9 - 3D akrobat Frenzy.




Frenzy mi nejvíce připomínal prostředního brášku rodiny Diablotinů z produkce firmy JR model. Tlustý profil křídla o rozpětí 1550 mm, délka 1618 mm. Model je potažen Ultracotem, podle mého názoru s velmi efektní barevnou kombinací s převládající oranžovou barvou. Je dobře rozlišena spodní a vrchní strana modelu, model je ve vzduchu snadno rozpoznatelný, v jaké poloze se nachází. Martin jako ortodoxní elektrikář model omotoroval Axíkem 4130/18, živeného ze dvou čtyřčlánků A123 LiFe. Regulátor Jeti Spin 75 Opto, serva C577. Jediný Frenzyho let toho dne dával tušit, že bude potřeba ještě laborovat s vrtulí, popřípadě přidat jeden článek k accu, aby dostál titulu 3D akrobat. Jinak model letěl naprosto nezáludně i v silnějším větru, prostě zábavné a hodné letadlo. 



V průběhu odpoledne přijel Evžen s dmychadlovým L39 Albatros z produkce firmy Topmodel CZ. Je to malý živý a rychlý model o rozpětí 810 mm poháněný dmychadlem o průměru 65 mm. Start probíhá pomocí katapultu. Motor je inrunner XPower s otáčkami 5100/V. regulátor 60A, baterie Ray LiPol 3S 3300mAh. Evžen na modelu provedl úpravy, které spočívaly ve výměně dmychadla. Setové nahradil dmychadlem od výrobce pana Jana Dudy, se kterým motor při stejném výkonu odebírá kolem 40A, což je o 10A méně než s dmychadlem ze stavebnice. Letová doba se posunula z 3,5 minut na 5. Dmychadlo točí 55000 ot/min, je také zajímavé uložením motoru, který se nezasouvá do "válce", ale je přišroubován na přírubu = lepší chlazení.



A když už byl postavený katapult, tak se střílel i Ocelot 

Žádné komentáře:

Okomentovat