úterý 16. září 2008

Karburátor Walbro nesaje


5.jpg
U lidí, používajících benzinové motory je poměrně známou věcí, že pokud se benzinový motor nechá delší dobu stát (třeba přes zimu) bez paliva, stává se, že membrány v karburátoru přischnou a karburátor pak odmítá nasát palivo. Pro uživatele benzínových motorů není problém si s tím poradit. Když jsem se ale dnes chystal k rozebrání karburátoru Walbro, který ne a ne nasát, vzpomněl jsem si na nedávnou internetovou diskusi a vzal si k sobě foťák s tím, že to třeba muže někomu pomoci - a třeba taky ne.

Můj motor déle jak půl roku stál, protože jsem řešil nové zapalování. Když jsem zapalování namontoval, samozřejmě motor odmítal nasát - příčina byla téměř jasná - membrána je suchá.
Když nezabralo ani nalití trochy benzínu do karburátou a následné protáčení motoru, ani ucpání odvzdušnění nádrže a protáčení motoru (pozor je možné membránu pod tlakem roztrhnout) za účelem namočit membránu, nezbývá než Walbro rozebrat a membrány namočit popř. vyměnit. Níže pár fotek na kterých je vidět že se opravdu není čeho bát a spočívá to opravdu jen v povolení několika šroubů.

Stačí povolit 4 šrouby zadního víka Walbra a opatrně vyndat první "sací" membránu. Pozor při tom na její mechanické poškození. Zkontrolovat zda není zanesená nečistotami nebo zda není děravá a namočit ji do čistého benzínu.

1.jpg

Poté povolit jeden šroub, který drží druhé víko karburátoru a pod ním se nachází druhá membrána - opět vyjmout a namočit. Pod touto membránou je dobré zrovna zkontrolovat sítko, které se pod ní nachází a v případě, že je zanesené, jej vyčistit. (vyjmout, propláchnout, profoukat).

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Pak můžeme ještě třeba celý karburátor ponořit na chvíli do benzínu a po vyjmutí profoukat vzduchem - čímž odstraníme případné nečistoty v kanálcích. Pak už jen zbývá karburátor zpět složit. Není na tom co pokazit, protože membrány mají předseknuté díry pro vodící kolíčky, které jsou na víku a těle karburátoru, a tím zajištují jejich přesnou polohu, stejně tak přesnou polohu vík. Pak už jen vše pečlivě dotáhnout ,namontovat zpět a zkusit nasát a mělo by to nasát. Pokud ne, je možné, že je sací membránka děravá nebo natolik tvrdá, že nenasaje. Potom to znamená koupi nových membrán. Což ale není problémem, protože náhradní díly na karburátory seženete v každé opravně motorových kos, pil apod či v servisních prodejnách Mountfieldu. Já osobně kupoval v servise Stihl.

Takže, nic na tom není. Takto to dělám já a je možné, že to někdo dělá jinak a jak jsem již uvedl dříve, pro uživatele benzinových motorů je to stará známá věc. 

Pro tomasrc.cz Radim Hnilica

Žádné komentáře:

Okomentovat