pondělí 7. července 2008

EXTRA 330L s motorem DL50 Power


Na letišti mě zaujal pozoruhodný akrobatický model Extra od čínského výrobce CMPro. Nese typové označení Extra 330L. Jako první mě zaujaly krásné tvary předlohy doplněny líbivým markingem přímo od výrobce. Barevné provedení je i vhodně navržené tak, že pilot vždy bezpečně rozlišuje polohu letounu. 

extra50cc02.gif





Dalším plusem z mého pohledu je ideální transportní velikost - rozpětí cca 2m. Je to kompletní ARF akrobat včetně povrchovky. Trup je laminátový, vyztužen překližkovými přepážkami. Nosné plochy jsou konstrukční z klasických materiálů s tuhým balsovým potahem.


Křídlo je dělené, půlky se nasouvají na laminátovou trubku a jsou k sobě staženy gumovými oky. Směrovka je ovládána lanky. V setu je i kvalitní uhlíkový podvozek, laminátový motorový kryt a bačkory.

Technický popis:

Rozpětí: 1960 mm
Délka: 1790 mm
Váha: kolem 7 kg
Plošné zatížení: kolem 100 g/dm2
Motor: benzín 40 - 50 ccm

U motoru se ještě zastavím. V tomto exempláři se nacházela benzínová padesátka DL 50. Motor DL50 Power je vzduchem chlazený benzínový jednoválcový modelářský motor, s mikroprocesorovým zapalováním a sáním přes membránu s karburátorem Walbro.

dl50.jpg


Motor je provedením pravděpodobně inspirován legendárním motorem DA - Desert Aircraft. DL 50 ovšem pořídíte za více jak poloviční cenu. Včetně zapalování přijde na necelých 8.000,- Kč. Motory dováží firma Krill a poskytuje na něj záruční i pozáruční servis.

O tom, jaký divočák DL 50 je, se můžete přesvědčit v klipu na odkaze níže. Po letové ukázce jsem byl nadšen. Tato kombinace benzínového motoru a dvoumetrového akrobata se vším všudy přijde na částku lehce přesahující 20 tis. korun.

Žádné komentáře:

Okomentovat