Aby Jakeš nestál jako kůl v plotě, je osazen motorem Kontronik KORA 25-10 s reglem Jeti SPIN 66, vrtule APC 14x7, baterky 6s A123. Křidélka ovládají HS-225 a na ocase jsou HS-5245 (výškovka je nedělená). Jako přijímač slouží osmikanálový XPS a je napájen ze Spinu a ze záložního jednočlánku Kokam 360 mAh. Těžiště vyšlo asi 5 mm před doporučenou hodnotou, což je pro zálet optimální, takže jsem nic nedovažoval. Letovka vyšla na 2250 g.
Zálet proběhl bez problémů, éro ve vzduchu pěkně sedí a za mírného pofukování si to šine jako po kolejích. Trimoval jsem jen křidélka o dva zoubky. První den jsem dal celkem 5 letů, po 6 minutách velmi katolického létání (hlavě průlety pro nácvik přistání) jsem dobíjel kolem 1000 mAh. Dá se tedy očekávat, že model s daným pohonem vydrží i 6 minut ostrého létání.
Celkově bych byl velmi spokojen, kdybych během posledního letu neobjevil velmi nepříjemnou vlastnost – model se při prudkém přitažení (přechod do visu) prudce stočí doleva, jako kdybych dal na křidélkách plnou vlevo. Příčinu snad odhalí další lety. Pokud někdo máte nějaký tip, tak dejte vědět, zatím lehce podezřívám výškovku.
To je prozatím vše, přidávám odkaz na fotogalerii nebo video z prvního letového dne.
Pro tomasrc.cz Petr Sakrobat Svoboda
![]() |
Yak 54 |
Žádné komentáře:
Okomentovat